Stretnutie na Komjaticiach

Po jarných rybačkách, ktoré nám vychádzali podľa našich predstáv sa teplota vzduchu a vody začala rapidne zvyšovať a to nemohlo znamenať nič iné ako to, že ryba pôjde do trenia. Chvíľu som si dal od rýb pauzu, no za nosom som už mal dlho naplánovanú letnú dovolenku a moje kroky viedli kde inde ak nie na Slovensko.
S chlapcami sme mali už dlho dohodnutú spoločnú vychádzku pod záštitov Carpfishingtime.sk na krásne slovenské štrkovisko Komjatice. Dátum sa blížil a ja som dúfal, že budem môcť vycestovať bez zbytočných komplikácii okolo vírusu. Vyšlo to! Cestujem domov, ani som sa nestihol doma poriadne ohriať a veci už boli naložené a spolu s Milošom a Maťom cestujeme do Komjatíc. Odchod bol dohodnutý na druhú hodinu ráno, keďže cesta z východu tam trvá niečo málo cez štyri hodiny. No po naložení auta sme sa zhodli, že ani jeden z nás z toľkej eufórii a očakávania nezaspí, takže vyrážame predčasne.
Do Komjatíc sme pricestovali skoro ráno a mali sme možnosť vybrať si lovné miesto a poviem Vám, nebolo to vôbec jednoduché lebo lovné miesta na tejto vode stoja veru za to. Ostrovy, rozmanité dno, lavice no je si proste z čoho vyberať. Bivaky sme rozložili na rohu jedného ostrova a ťahaním paličiek troch rôznych dĺžok sme si rozlosovali kto kde bude chytať. Miloš z ľava ja v strede a Maťovi ostala pravá strana. Zostávalo nám len nakúpiť povolenky a lov mohol začať. Pred nami je 3 dni lovu v pekelných horúčavach na tejto vode.

Prvý deň ryba reágovala veľmi dobre. Po asi hodine čakania prichádza záber na Maťovu udicu no rybu sa mu ziaľ nepodarilo zdolať. Miloš si po dlhej ceste zobral chvíľku na odpočinok no zo spánku ho budí krásny záber cez cievku a na breh sa mu podarilo dostať prvého šupináča výpravy. Netrvalo dlho a Miloš ma další záber a touto rybou sa mu podarilo posunúť osobák na krásnych 16.7kg. Nemohlo chýbať ani vedro vody, ktoré schytal Miloš za odmenu k novému osobáku. Sériu Milošových záberov prerušuje ryba, ktorú sa podarila zdolať mne, bol to menši supík s krásnou farbou aká je na túto čistú priezračnú vodu zvykom. Milošovi zjavne išla karta ten si nestihol ani len poriadne zaviesť udicu a už mu signalizátor hlásil další záber a hneď sme vedeli ze sa jedná o krajšiu rybu lebo kapor začal jazdiť zo strany na stranu a my s Maťom sme museli vyťahovat udice aby nám to všetko nezamotal,  no malá komplikácia  stála za to a v podberáku máme kapra so širokym chrbtom a tušíme že sa jedná o rybu nad magickú hranicu 20 kg.
Rybu sme kôli jej váhe a horúčavam ani len nevyťahovali z vody spravili sme si pár pekných fotiek na pamiatku a ryba plávala späť kam patrí. Blížil sa večer a naše návnady začali napadať malý kapríci v hojnom počte a zábery sa nedali zastaviť hneď po zavezení to atakoval další a další. Mne sa podarilo zdolať medzi týmito kapríkami aj jednu krajšiu rybu, ktorá mala zaujímavú dlhú formu. Maťové udice žial tento deň stáli a po zotmení sa to zastavilo úplne aj zvyšku tímu a v noci sme mohli dohnať všetok zameškaný spánok z predchádzajúcej noci.

Ďalší deň sa kôli horúčave budíme pomerne skoro, pripravili sme si raňajky a po raňajkach je samozrejme rad na rannú kávičku, pri ktorej nás príjemne vyrušilo par záberov a ako inak ak nie  na Milošove udice. Maťo je nútený po predchádajúcom dni zmeniť stratégiu a lovné miesto čo sa mu v konečnom dôsledku aj vyplatilo, lebo hneď po tom čo presunul udice do čosi plytšej vody mu prichádza séria záberov a podarilo sa aj jemu zdolať pár  krásnych ryb z tejto vody.

Horúčavy si začali vyberať svoju daň a ryba prestala reagovať na potravu. Zábery ustáli a ryba sa začala ukazovať na hladine a to nám dalo možnosť spraviť si par unikátnych záberov z dronu. Druhá noc ako aj predchádzajúca bola veľmi kľudná bez žiadnej ryby a blížil sa koniec našej spoločnej výpravy. Túto rybačku na Komjaticiach hodnotím pozitívne podarilo sa nám zdolať pár pekných rýb aj napriek horúcemu počasiu. Presvedčte sa o tom sami a pozrite si video na youtube kanále Carpfishingtime.sk.
Pre Carpfishingtime.sk
Tomáš Lechman, Carp Team Iron

Najnovšie články

Ďalšia vydarená rybačka

Ahojte, práve som absolvoval rýchlu 24 hodinovú vychádzku na Svitské kaprové Jazero. Keďže som tam chytal prvýkrát nemal som veľké očakávania ale opak bol pravdou