Jesenná dovolenka

Už od septembra sme mali s Tomášom naplánovanú rybársku dovolenku na Jasovský rybník na koniec októbra. Už pár dní predtým sledujeme počasie. Meteorológovia nám doprali druhé babie leto. Loviť plánujeme od pondelka do stredy.

Informácie od rybárov neboli vôbec povzbudzujúce. Celý týždeň sa vraj neulovila žiadna ryba. To len potvrdzuje, že aj na súkromaku sa dá vyhorieť. O to väčšia výzva to pre nás bola. Po príchode nás víta mierne upršané počasie. Za pár minút vybaľujeme prúty a nastražujeme svoje zbrane pod háčiky. Tomi dôveruje sladkej žltej guličke Winnie od Milenium fishing. Kombinácia medu, sladkej kukurice a scopexovej esencie bola v chladnej vode to ,,pravé orechové“. Ja som najprv skúšal The Krill a Bloodworm. Bohužiaľ kapry rybacie guličky úplne ignorovali. Prvé štyri zábery urobil Tomáš. Moje prúty mlčali.

Počas dňa sme si dali chutný obed z blízkej reštaurácie. Pred zotmením som sa rozhodol svoju 6ft Scopku (čarodejku) nahodiť len blízko brehu. Na montáž Whity pool rig som napichol podľa Tomášovej rady 16mm popku Peach&Pepper. Do 22,00 urobil Tomáš dva zábery. Celú noc sa nedialo nič. Presne o pol tretej ráno nás zobúdza pípajúci signalizátor a kvíčiaca cievka. Prechádza viac ako minúta, kým zisťujeme, čo sa vlastne deje. Zmetený sa obúvam a bežím zaseknúť prút nahodený pri brehu. Po záseku je jasné, že na háčiku je slušnejší kapor. Podoberáme krásneho riadkača, ktorého Tomi hneď spoznáva. Chytil ho už na jar pred dvoma rokmi. Po 18 hodinách bez záberu som mu bol veľmi šťastný. Po rozvidnení sa stále nič nedeje. Tomáš preváža svoje obe prúty na boilies Winnie. Keď si k tomu boiliesu privoniate, v hlave vám prebehnú spomienky na starú dobrú medovú kukuricu.

Po pár minútach dostáva kontaktný záber. Rozhodujem sa aj ja nastražiť žltú nástrahu. Manilla wafters nastražujem na Slip D- rig a montáž opatrne pokladám pod visiacu vŕbu. Prikrmujem len pár guličkami tohto vanilkovo-arašidového boilies. Onedlho prichádza razantný záber. Keďže lovíme doslova pár centimetrov od prekážok, kapra musíme po zábere ihneď otočiť. Preto sme zvolili maximálne silnú koncovú bižutériu a vlasce. Po zdolávačke sa fotím s pekným jesenným šupináčom. Onedlho fotím Tomáša s pekným 10kg kaprom.

Zvláštne je, že rybári na ostatných miestach stále nemajú kontakt s rybou. Poobede sa hlási opäť čarodejka vyvezená ku spadnutému stromu. Sadáme do člna ideme skúsiť kapra zdolať. Samozrejme nás čaká zamotaný v strome. Cca 12 kg kapra po pár pokusoch o podobratie strácame. Bojovali sme s ním 15 minút ale nakoniec sa vypol. Nevadí, aspoň sme mali nejaké dobrodružstvo. Do večera zdolávame ešte pár kaprov. Po zotmení zábery úplne ustali. Netuším kedy, ale po polnoci počujem len Tomáša, ako na mňa kričí. V ruke drží môj ohnutý prút. Rýchlo mi všetko dochádza. Chudák on vyletel úplne bosý kvôli môjmu záberu. Diki bratku ešte raz.

Po pár minútach zdolávam kapra. Je vonku veľká zima, a tak ho nechávam odpočívať v podberáku pri brehu do rozvidnenia. Ani neviem, čo som vlastne zdolal. Rýchlo sa zabaľujeme naspäť do spacákov. Ráno vstávam a vyvážam prúty. Pozerám, že v podberáku čaká pekný jesenný lysec. Postupne balíme pár vecí. Bllíži sa koniec našej jesennej rybačky. Hovorím Tomášovi, že by ešte mohol prísť jeden kapor, aby sme si spravili spoločnú fotku. Bol by to krásny záver našej výpravy. Neprešla ani pol hodina, keď sa mi ozýva krajný prút. Na konci sa nachádza kapor. A ešte aký. Ďalší krásny lysec. Yes!!! To bude ale fotka. S kaprami si robíme úžasné fotky a spokojní balíme veci do áut. Dávame si ešte pečenú klobásku na raňajky a lúčime sa. Napriek ,,neaktivite“ sme si krásne zachytali. Zistili sme, že základ úspechu je aktívny rybár, nie aktívne ryby.

Pre Carpfishingtime.sk Maťo Birkner a Tomáš Hudák

Galéria:

Najnovšie články

Ďalšia vydarená rybačka

Ahojte, práve som absolvoval rýchlu 24 hodinovú vychádzku na Svitské kaprové Jazero. Keďže som tam chytal prvýkrát nemal som veľké očakávania ale opak bol pravdou