V správny čas, na správnom mieste …

Boooooom výprava …

Zdravím Vás priatelia a priaznivci mojich článkov a produktov Carp Only. Tentokrát som sa vydal na zväzovú vodu, na 48 hodinovú výpravu.

Názov Boooooom výprava, má dva významy. Začal by som tým prvým, ktorý je taký skôr vtipný.  Vyrazil som v piatok vo večerných hodinách približne o 19:00. Naložil som si veci na vozík so všetkým potrebným a tak si pomaličky idem, kedže bol vozík dosť preplnený (neviem orezať výbavu). Proste som to skúšal xkrát, ale nikdy sa mi nepodarilo, aby som šiel ako sa hovorí na ľahko. No vrátim sa k tomu významu. Zapol som si k tomu rádio a tak sa kochám a tlačím a naraz počujem nejaké zasyčanie z kolieska, okamžite zastavujem a pozerám sa na koliesko. No čo nevidím ?! Duša sa začína neskutočne rýchlo nafukovať  a ozve sa booooooom a tak som sa zľakol, že som si až sadol na zadok…. Hneď si uvedomujem, že to nemám úplne blízko k miestu, tak všetkou silou som to tam nejakým spôsobom dostal.  No nič, poďme k samotnej rybačke.

Konečne som mohol vyskúšať ekonomickú radu FRENETIC A.L.T., konkrétne príchuť Chilli Spice s priemerom 20mm. K tomu som zvolil „nečakane“ z prémiovej rady Red Diablo v tom istom priemere a ako inak by som mohol chytať, než na „panáčika“, takže som vzal ešte pop up sea food 16mm. Prvý zákrm bol cca 2kg Chilli Spice a cca 1kg Red Diablo a to bolo okolo 20:00. Prvý záber prišiel o 23:30 a bol to šupinatý 8kg krásavec.

Stiahol som aj druhý prút a pomaličky si ho nachystal na ráno. Potom som ešte nakobroval asi 2kg a išiel spať. Ráno nahadzujem o 4 hodine a ešte som si ani zuby nevyčistil a už sa ukazuje záber a na konci 9kg kapor. Opäť rovnaká nástraha ako predtým. Red Diablo s pop up seafood. Potom začalo hotové peklo, kapry začali neskutočne reagovať na kŕmne miesto a čo hodina to bol záber. Slniečko pekne hrialo, ale podľa mňa, bola voda dosť studená a tak som poriadne otestoval prsačky  TRAKKER.

Veľmi milo ma prekvapili! Po každom zábere som dokobroval cca 10 guliček. Vedľa mňa boli partie rybárov a ja som len počúval a pozeral sa, či majú zábery (samozrejme nenápadne). No hovorím si, tým musím jednoducho tú rybu zobrať a udržať si ju na svojom mieste. Nečakal som, že táto eko rada FRENETIC A.L.T. do bodky splní svoj názov, že sa postupne uvoľňuje.

Ryba si naň veľmi rýchlo zvykla a začala reagovať takým spôsobom, čo hodina to bol záber. Ráno za mnou prišiel kamarát, ktorý celý nedočkavý nahadzoval skoro už z poľa, ako sa nemohol dočkať 😀 Ukázal som mu presne sektor, zaklipoval prúty a išlo sa na vec. Po pár chvíľach je tam ďalší nádherný kapor, ktorý už atakoval hranicu 11kg. Okolo obeda nastal útlm na hodinu a pol, kedy sme konečne niečo zahryzli aj my 🙂

A potom po obede sa mi rozbehol prút na konci kapor 10 +. Nasledovali ďalšie kapry do 10 kg. Len sme sa na seba hľadeli ako blázni, pretože ani on ani ja sme toto nečakali, ani v tých najdivokejších snoch, ktoré sa nám rybárom snivajú hlavne v januári 😀 V tom najväčšom teple mám záber na ľavý prút a nasadzujem prsačky, vezmem podberák a utkám doľava. Po chvíľke je kapor v sieti, ale počujem pravý prút ako zbesilo kačka kvaaakaaa.

Obe kapry majú 10kg no nádhera. Po chvíli debatovania s kolegom je razantná jazda na ľavý prút a swinger padá a ja utekám, tentoraz po zdvihnutí prútu cítim, že ryba ide váhou tela doľava. Po 25min súboja ho v prsačkách po prsia vo vode úspešne zdolávam. Ideme s ním na váhu, ktorá ukazuje po odpočítaní vážiaceho saku 14,80kg a ja začínam plesať yeeesssss !!!! No neuveriteľný šupináč a ja začínam tancovať oslavný tanec: D

Po ňom nasledovalo ešte pár krásnych kaprov, medzi nimi aj kamarátov 14kg krásavec. Je tu nedeľa a to neznamená nič iné, že mám v hlave, ach jaj zase budem musieť baliť. Lenže to ešte netuším, že mi sv. Petr pošepká zdvihni hlavu a buď v strehu. Teraz prichádza na rad druhý význam Boooooom výprava ….

Sledujem okolie a hneď zase prúty a stále dookola a naraz moje oči vidia rozbehnutý swinger a cievka sa len točí a ja rýchlo utekám, nech sa mi nezastaví o klip. Stíham to tak tak … Okamžite sa obliekam do do pršáčiek, opäť beriem podberák a idem do vody. Kapor opäť mieri doľava a ja viem, že to bude ryba cez 10kg tak som šťastný, súboj trvá bezmála 35min a ja konečne podoberám kapra, ktorý mi rozbúšil srdce.

Váha ukazuje neskutočných 16,10kg a nádhernu ikernačku, ktorá mi len potvrdila, že jej naozaj chutí eko rada !! Jemným ťahom som jej prešiel brucho a vytlačil z nej veľa chilli spice Freneticu !! Neskutočne som bol šťastný a celým šťastím som s ňou vletel do vody a poriadne ju popusinkoval. Dakujem, volám ešte dlho, ako do vody, tak hore sv. Petrovi !!!

Záverom by som chcel poďakovať Vám, ktorí čítate moje články a máte k nim pozitívne ohlasy a ma to veľmi, ale veľmi teší. Táto výprava mi dala naozaj veľa a aj keď sa na mňa „pokadil“ vták a buchlo mi koleso, tak som bol neskutočne rád, že som trafil také kaprie hody. Celkovo sa chytilo 22 kaprov a z nich 15 kaprov do 10kg a 7 kaprov nad 10kg a dva najväčšie Mohykán 14,8kg a 16,10 sú pre mňa neskutočnou bodkou! Ešte raz vďaka! Čoskoro pri vode, tentoraz s dáždnikom a pumpičkou: d

za Team Carp Only

Roman Panáček

Originál článku :

Galéria:

Najnovšie články

Ďalšia vydarená rybačka

Ahojte, práve som absolvoval rýchlu 24 hodinovú vychádzku na Svitské kaprové Jazero. Keďže som tam chytal prvýkrát nemal som veľké očakávania ale opak bol pravdou