Oravienka, Orava

Voda ku ktorej mám akýsi špeciálny citový vzťah. Veď nečudo chodil som tu štyri roky do školy. Moje vychádzky boli skôr o prívlači ( šťuky, zubáče či ostrieže). Videl som nejaké články v tých časoch od Iva Fabiana. Pátral som, bádal som ako tu také ryby uloviť. V tejto dobe bolo veľmi náročné si poriešiť nejakú kvalitnejšiu výbavu a tak som to skúšal klasicky na dohod ( krmítko, boilies a peletka) . Zvrat nastal, keď som na „Slanici“ ( miesto kde som chodil do školy) spoznal priekopníka slovenskej kapráriny Stana Rafaja a Paľka Kapustu. A tu to všetko začalo… obdivoval som ich rybárske náčinie, kládol som pre nich asi vyčerpávajúce otázky 😀 . Proste som chcel vedieť hneď všetko. Už vtedy som tušil, že boilies a kaprárina nebude len také stretko na hodinku a pa. Úplne som tomu podľahol a tu sa začal môj kaprársky život.

Po rokoch som prial pozvanie od kamaráta Miša prísť aspoň na pár dni to skúsiť. Sľúbil som to aj keď tam bola neistota, či to vôbec časovo dám. Ale predsa, v stredu balím veci zoberiem nejaké boiles a idem na to! To bol pocit, keď som najprv zastavil na hrádzi pokochať sa tým úžasným prostredím. Potom som smeroval na slanicke mólo, kde sa mi vynorili spomienky na školské časy. Poviem vám, bol to zvláštny pocit. Tak ako som tu pred viac ako pätnásť rokmi obdivoval chalanov, tak teraz tu idem ja v plnej zbroji.

Som na mieste, privítanie bolo klasické oravské a to lahodnou slivkou. Nezvyknem holdovať takýmto dynamitom, ale pri takejto atmosfére sme si fľaštičku v príjemnej debate s Mišom vychutnali. Ráno je múdrejšie než večer a tak po večernej diskusii som si ako tak utriedil myšlienky a rozhodol sa pre danú taktiku.

Udice pripravené, ide sa na vodu. Keďže bola Orava v minulosti vypustená, mal som predstavu, kde asi budem chytať. Ak si myslite, že som išiel hneď na koryto mýlite sa. Znova sa veril ďalekej vyvážke, kde som našiel aspoň podľa mňa iné dno ako všade dookola. Položil som prút, na ktorom bola olovenka o dĺžke cca 2 metre, samovypínaci klip, šnúrka jellywire silt 15lbs všetko od firmy PBPRODUCTS. A samozrejme bonbónik na konci Orange fire top line s pop -up crayfish. Pop up crayfish je silná zbraň, tento rok už narobila divadlo vždy v kombinácii s inou príchuťou. Montáž pokladám na miesto, ktoré som už popísal.

Aj s 3 kg boilies sa za 4 dni dá urobiť krásna ryba s kategórie 10+

Druhý prút umiestňujem asi sto metrov od ľavého. Prút tiež tak povediac na verím boha cca 900 m od brehu. Tu dávam namiesto šnúrky kombinovaný náväzec a to šokáč shield, šnúrku mussel two tone a háčik long shank s rovnátkom shrimp. Pod háčik putuje Orange fire 20mm atrakt s pop up Orange fire. S pocitom dobre vyvezených prútov sa kochám okolitou prírodou. Tá scenéria je úchvatná. Do večera sa nič nedeje a tak pokračujeme v debatách a snažíme sa spoločnými skúsenosťami s rôznych iných vôd prísť na nejaké súvislosti. A prekvapenie prichádza o pol deviatej, záber a po opatrnej zdolávačke prichádza do podberáka prvý oravský plnokrvník. Radosť urobil obrovskú, voda mala 9 stupňov. Rýchlo nafotiť rybu a vytiahnuť prúty z vody… ach ta legislatíva. Ráno vyrážame na vodu položiť prúty a hneď máme ďalšie ryby no žiaľ z kategórie do 60 cm. Deň ubehol a prišiel večer s rovnakým scenárom no tento krát to bol kaprík okolo 5-6 kg. Ráno sa opäť nieslo v podobe malých rýb a tak spokojný balím a odchádzam domov.

Ako som hovoril orange fire s pop up crayfish  silná to kombinácia.
Ako som hovoril Orange fire s pop up Crayfish – silná to kombinácia.

Na záver čo dodať, Orava potrebuje obrovské množstvo času. Ľudia, ktorý ma podporujú, fandia a neustále mi držia palce isto vedia, aké sú moje plány 🙂. Orava sa na budúci rok stane na nejakých tých pár týždňov mojím novým domovom. Takže pevne verím, že s mentálnou podporou sa mi opäť dostane na kŕmne miesto hejno tých správnych úlovkov. Držte palce a ďakujem vám všetkým.

Pre carpfishingtime.sk

Dušan Rúčka

Najnovšie články

Ďalšia vydarená rybačka

Ahojte, práve som absolvoval rýchlu 24 hodinovú vychádzku na Svitské kaprové Jazero. Keďže som tam chytal prvýkrát nemal som veľké očakávania ale opak bol pravdou