,,Marec, k vode sa poberaj starec“ – Jasov 2019

Ako každý rok, tak aj táto zima bola z pohľadu rybára nekonečne dlhá. Marec je mesiac, počas ktorého je už väčšina vodných plôch rozmrznutá. Vo februári som si naplánoval 24 hodinovku v druhej polovičke marca.

Prvý kontakt, prvý fešák

Prišiel marec a rybník bol stále pod ľadom. Veru nebolo mi všetko jedno. Našťastie pár dní pred mojou rybačkou rozmrzol. Kameň spadol so srdca. Na túto rýchlu rybačku sa pridal ku mne aj kamoš Jakub. Počasie nám na rybačku vyšlo perfektné. Minimálny vietor a celodenné slnečné lúče. Po príchode na jazero ešte debatujeme s kamarátom, ktorý prišiel o deň skôr. Zatiaľ bol bez kontaktu s kaprom. Počas týždňa sa chytilo len zopár kaprov na 5ke. Ďalej nasledovala štandardná rutina. Vyloženie a rozbaľovanie výbavy. Nadväzce a kŕmenie som mal už prichystané z domu. Pri vode sa snažím maximálne využiť čas lovu, a preto si montáže chystám už doma. Predsa len sa s tým viem doma lepšie vyhrať. Kým si Kubík viazal montáže, ja som stihol vyviezť 3 prúty.

Čo sa týka návnad a nástrah, vôbec som si s ničím nelámal hlavu. Vzal som si len produkty z rady Manilla a dva druhy pop up. Mohol by som doniesť pár iných druhov boilies, ale zastávam názor, že veľmi najdôležitejšia je viera v to, čo robíte, ako to robíte a na čo chytáte. Neriaďte sa tým, čo vám hovoria iní. Každý z nás chytá sám za seba a prezentuje svoje úlovky. Na všetky prúty som nainštaloval Slip D so žltou Manilla wafters. Neutrálne vyvážené guličky sú predsa len o niečo chytľavejšie ako klasické boilies. Na každú montáž som prihodil 2 hrste zmesi polkovaných boilies a mixu manillových a patentkových peletiek. Voda bola veľmi chladná, čiže väčšie množstvá kŕmenia by boli zlým krokom. Všetky montáže som položil čo najbližšie k protiľahlému brehu k podvodným prekážkam. Týmto miestam som veril. Slnko, ktoré prehrievalo vodu mi hralo do karát. Približne po troch hodinách sa mi konečne ozval signalizátor.Jupíííí!!! Bol to úžasný pocit cítiť kontakt s rybou po pár mesiacoch. Aj napriek studenej vode kapor bojoval odvážne. Po pár minútach ho navádzam do podberáku. Už keby som nič nechytil, som spokojný. Kaproša dokumentujeme a púšťame ho späť. Po prebrúsení háčika vyvážam prút naspäť. Na čarodejku skúšam vymeniť montáž za Hinged Stiff rig s popkou Peach&Pepper.

Peach&Pepper

Veľmi aromaticky výrazná ovocná popka s podtónom čierneho korenia by mohla ryby zaujať. A bum! Do 2 hodín na rozbieha čarodejka. Počas zdolávania prichádza záber aj na ďalší  môj prút. S Jakubovou pomocou zdolávame oboch kapríkov. Double v marci? Môže byť. Po vyvezení išiel Kubík na vážnu fyziologickú potrebu J Medzi tým som mal videohovor s kamašom Tomášom. A do toho mám jazdu na čerstvo vyvezený prút. Tomáš si na diaľku so mnou užíva zdolávačku. Po peknom súboji zdolávam krajšieho tmavého šupíka.

Marcový double

Prút opäť rýchlo vyvážam pod protiľahlý breh. Blížil sa večer, tak sme si urobili teplú večeru a prichystali sa na chladnú noc. A zrazu Kubík zistil, že nemá čelovku. Nanešťastie mu ju nebolo treba, ale rozhodne to bola profesionálna chyba. Po zotmení mám jazdu, no bohužiaľ mi ryba padá. Nič to, pokračujeme ďalej. Teplota postupne klesla a my sme sa skryli do spacákov. Na facebooku sme si s pár chalanmi vymieňali info, ako to komu ide. Všeobecne sa v ten deň ulovilo kvantum krásnych rýb na celom Slovensku. S Kubíkom ešte do desiatej kecáme a potom zaspávam. Pred polnocou ma budí príposluch. Sám si zdolávam, podoberám a dokumentujem prvého nočného kapra. Jakub samozrejme spí tvrdo ako v truhle.

Dokonalé farby

Nad ránom zdolávam pekného, už väčšieho kapra. Na chvíľu ho prechovávame, keďže je slušná zima. Som rád, že som sa vôbec odhodlal vyviezť. Po rozvidnení ho dokumentujeme. Pomaly začíname baliť. Rozhodol som predsa ešte skúsiť čarodejku a broskyňovú popku. A predsa počas balenia mi to vzal posledný rozlúčkový kaprík. Dokopy sa mi podarilo uloviť 7 kaprov, čo je na momentálny stav neaktivity pekný výsledok. Kubíkovi sa bohužiaľ ako aj iným rybárom na jazere nepodarilo urobiť záber. Ale verím, že jeho čas ešte príde. Ja som maximálne spokojný a už sa teším na ďalšiu výpravičku na toto jazero. Petrov zdar!

Pre Carpfishingtime.sk

Maťo Birkner

Galéria:

Najnovšie články

Ďalšia vydarená rybačka

Ahojte, práve som absolvoval rýchlu 24 hodinovú vychádzku na Svitské kaprové Jazero. Keďže som tam chytal prvýkrát nemal som veľké očakávania ale opak bol pravdou