Lov v zatmení mesiaca na Lúčkach

Koncom júna sa dohadujem s Maťom kedy pôjdeme spolu na naše Šíravské more. Voľba padá jednoznačne na spln mesiaca. Neviem komu ako, ale mne sa počas mesačného svitu darí veľmi dobre. Tak zvolili sme si odchod pravé deň splnu. Navyše malo byť aj jeho zatmenie, a to ma ešte viac ťahalo k vode.

Už dva dni pred tou mini výpravou si chystám veci do posledného detailu. U mňa je zvykom mať všetko tip top, na nič sa nesmie zabudnúť. Viažem si komplet nove nadväzce, robím olova, chystám si boilies. Tuto sezónu som sa pustil do boilies od Karla Nikla.

Učarovala mi najmä Gigantica, ktorú som skúšal na našej miestnej vode s veľmi dobrým výsledkom.

Dva týždne pred samotnou akciou sypem gule Kill Krill a Giganticu v priemeroch 24 a 30mm do sakoch a suším ich takmer na betón.

Deň pred vyrazením do obedu nakladám prívesný vozík a auto. Na Šíravu si zo sebou beriem aj svojho syna. Čaká ma ešte nočná smena v práci, ktorú končím o tri hodinky skôr, aby som sa stihol doma vyspať a vyraziť plný síl na ryby. Maťo ma doraziť až na večer. Ja a Peťo vyrážame už pred obedom. Chceli by sme skúsiť oblasť Lúčky. Keďže som tam ešte nikdy nebol nastavujem si navigačku, ktorá ma bez problémov zavedie až takmer na miesto lovu. Po našom príchode je vodná hladina takmer ako sklo. Skladáme čln na vodu montujem sonar a elektromotor, a vyrážam na vodu pokukať čo to sa tam nachádza. Vo vzdialenosti cca 200-250m nachádzam jednu lavicu , kde voda stúpa s 5,5m na 4m a znova padá až pomaly na 6m. Ihneď miesto označujem bójkou, druhú bóju dávam na šikminu do hĺbky 6,5m. Jednu palicu napichujem 2x24mm Kill Krilla , ktorého vyvážam pod lavicu. Gigu kladiem na šikminu.

K bójkam hádžem tri štyri hrste kŕmnych boilies a peliet. K montažiam iba za hrsť 24mm boilies. Pri zavážaní druhej palici k nám prichádza aj Maťo. Chudák však zabudol doma svoje boilies, a tak ešte otáča jedno kolečko domov. Ešteže nebýva ďaleko.  Ja na loď beriem aj Peťa a spolu ideme položiť aj jeho bójku. Nabíjam mu Signal od Starbaitsu a 68 od Nikla. Čln prevezme Maťo a ide si nájsť svoje body na lov. Ja a Peťo robíme bivak a všetky ostatné veci ku kempovaniu… Začína sa zaťahovať a dvíhať vietor. Za pár minút sa nám z pokojnej hladiny tvoria čoraz väčšie vlny. Spoločne si všetci sadáme do Maťovho karavanu a dáme si večeru a ja s Maťom aj vychladene pivo. Vietor naberá na sile tak, že moja podložka konči hore na strome. Vlny ani nehovorím pre istou dávame čln radšej na breh. Ich sila nám doslova vyplavuje na breh backleady. Tak sme sa ich rozhodli odopnúť.  V takomto počasí na vodu určite nevyrazíme. Mraky sa preháňajú po zaťahujúcim sa mesiaci. Tento unikátny jav si mam možnosť vychutnať a pozorovať priamo od bivaku. Vietor a vlnobitie vôbec neutícha ani v noci a tak v pravidelných intervaloch obieham bivak a stĺkam koliky naspať. Vtom hluku mi vôbec nejde ani zaspať. Zaspávam až asi o tretej hodiny ráno. Zo spánku ma až ráno o pol siedmej budí môj signalizátor. Jemne ťuky. Nedá mi to vyliezam von. Vlny sa trochu upokojili. Dvíham palicu a cítim, že to niekde uviazlo. No nič vesta na seba, loď na vodu a šup ho oproti rybe. Pomaličky sa blížim k bójke a vidím, že kapor sa pravé do nej zamotal.  Bojka sa zrazu vynorí a odeli sa spodný diel zo závažím. Och preklínam všetko čo ide.  Na udici cítim ťah . No skúsim teda rúčkovať. Lebo na sto percent mám na prúte spodný diel z bójky. Rúčkujem a vtom sa mi pod hladinou myhne ryba šokáč sa mi zamotal na prst a  pik fajne mi ho porezal. K tomu ešte i vlny zosilneli. V tej všetkej kucapace sa mi darí kapra vyslobodiť no diel s bójky strácam . Na brehu si ošetrujem prst a dorábam bójku. Dúfam že sa mi ju podarí dať na rovnaké miesto ako bola povodne. Orientujem sa s druhou bójkou a darí sa mi objaviť tu lavicu opäť. Ihneď kladiem aj palicu a vraciam sa na breh. Pozerám že aj na druhej  palici  je svinger trocha dole. Tak na otočku znova na vodu. Dorážam k bójke, a pri člne sa mi ukazuje nádherný pleskáč. Znova vymenujem všetkých svätých, našijem nové bombule, položím a vrátim sa na breh. Pred obedom mi Kill krill pípol znova. Vlny sú vnorme,  tak vyrážam po rybu. Prví menši kaproš ma trochu upokojil. Dávame si obed. S Peťom si trocha zahrajme futbal. Potom už únava na mňa dosadla tak som si trochu zdriemol. Budí ma až Gigantica. Pomalá tiahla jazda. Sekám a cítim celkom slušný ťah, no vlny zosilneli a myšlienku vyraziť na vodu vypúšťam s hlavy. Naraz ma aj Maťo zaber a spoločne zdolávame ryby z brehu. On vyberá kapra kolo 5-6kg mne sa darí zdolať krásneho lysca s váhou 8,5kg.

Bol by hriech tam nedať palicu. Dáme si vesty a vyvážame prúty. Do večera sa mi rozbieha na dva krát Kill Krill a ryby vo veľkosti cca 5kg. Zvyšujem veľkosť nástrahy a nabíjam 30mm gule. Hladina sa nám pomaly ukľudnuje. Spoločne sedíme na kresielkach a kecáme o rybách, o všetkom čo ide. Únava nás ale dobíja a v  momente dopadu na lehátko aj zaspávam. Budím  sa až na Maťovu nočnú jazdu. Maťo priváža celkom pekného kapríka na breh. Zabúda však uviazať čln. Tak si v ranných hodina musí po pás zabrodiť do vody poňho. Ďalší záber mám ja. Znova ryba okolo 6kg. Vonku sa už rozbrieždilo. Ešte trocha dospávam noc a šup ho na raňajky. Vychutnávam si i ranšiu kávu. Do tejtro rannej eufórie zrazu len môj hlásič pipíp svinger nalepený na palicu.  No paráda! Natiahol som vestu a sadol do lode a nabrali sme smer kapor.

Po peknom súboji dostávame do podberáka cca 7kg kapríka.

Keďže už plánujeme isť domov prút už znova nevyvážam. Maťo sa podujal a šiel pozberať bójky. Unavený pomaly balíme.  Šírava nám ukázala aj svoju krásu, aj svoju silu. Verím, že s novými skúsenosťami, ktoré som na nej zažil sa vrátim o to viac pripravený.

Všetkým Vám prajem krásnu sezónu a nezabudnite, že trofejná ryba sa vracia vode.

Pre carpfishingtime.sk

Jozef Naď

Galéria:

Najnovšie články

Ďalšia vydarená rybačka

Ahojte, práve som absolvoval rýchlu 24 hodinovú vychádzku na Svitské kaprové Jazero. Keďže som tam chytal prvýkrát nemal som veľké očakávania ale opak bol pravdou