Keď sa smola prelomí

Už v zime sa dohadujeme s Lacim kam by sme vyrazili na prvú jarnú rybačku. Nakoniec padla voľba na jednu mojich srdcoviek, súkromnú vodu Jasov. Už vo februári si rezervujeme miesto na Apríl. Mame dostatok času, a tak sa pomaličky pripravujeme. Tohtoročnú sezónu som sa rozhodol skúsiť boilies od Nikla. Zakúpil som si par vzoriek a už po stopení ľadu som niečo skúšal na miestnej vode.

Všetko sa nieslo dobrou cestou až prišiel nečakaný šok približne týždeň a pol pred výpravou.

Telefonát Laciho, že mu šéf zrušil dovolenku ma poriadne šokoval. V tej chvíli som mal chuť tomu šéfovi vynadať aj ja. Dva mesiace prípravy, čakania a tešenia sa v sekunde rozplynuli. Teraz bola možnosť buď vyraziť sám, alebo zháňať náhradného parťáka. Uprime povedané nerád chodím na ryby sám pokiaľ beriem zo sebou čln. Oslovil som par ľudí, a až Maťo mi prikývol, že keď sa nepodarí Lacimu vybaviť voľno pôjde somnou on. Tak som týždeň pred výpravou nevedel s kým vlastne pôjdem na ryby. Laci bojoval ako lev o dovolenku. Maťo sa zachoval veľmi chlapsky, a povedal, že pokiaľ nepôjde Laci pôjde on. Zas keď sa podarí Lacimu vybaviť tak nepôjde. Zato fakt veľké díky. Štyri dni pred rybačkou mi vola Laci. Ty vole neuveríš mam voľno ideme! Toto bude na veľkú rybu pamätaj! Musím sa priznať spadol mi obrovsky kameň zo srdca. Na druhy deň som šiel na poslednú šichtu do prace a tu ďalší šok. Pri ceste do prace sa mi pokazilo auto. To už bolo fakt na porazenie. Musela ma ťahať odťahovka. V servise bolo prosíkanie o skoré vybavenie. Podarilo sa, a auto bolo ešte v ten deň pojazdné. Dúfal som, že už sa nám nič nepostaví do cesty za vysnívanou rybačkou. Všetko nakoniec klaplo až na počasie. V deň odchodu prišla rapídna zmena a pekne teple dni vystriedalo chladne a upršane ráno. Určite každý vie, aké prijemne je rozbaľovať veci v daždi. Úprimné mi už mi bolo jedno  či zmoknem. Naložili sme veci do auta a vyrazili smer Jasov.

K jazeru prichádzame okolo tretej hodiny poobede. Brána bola zatvorená a uzamknutá. Správca nám opakovane nedvíhal mobil. Stojíme a hľadíme na seba úplne bezmocne. Preliezol som s druhej strany na jazero a hľadal správcu. Našiel som ho driemkať v jeho recepcii. Konečne sa nám otvorila brána a my sme mohli začať vybaľovať veci. Aj počasie sa na chvíľku umúdrilo.  Keďže vodu poznám dobre, vedel som kam uložiť svoje montáže. Ako boilies som zvolil od Nikla a to Devill Krill a novinku 68 tu som spojil s plavačkou Krill krill. Kŕmenie som zvolil mix peliet. Na každú udicu som si pripravil boostrovane PVA punčošky. Robota nám šla od ruky, a my do zotmenia stíhame povyvážať všetky palice. Konečne sedíme pekne v kresielkach s pivom v ruke. Zo zotmením nám začína výdatné pršať, ale nám to už vôbec nevadí. Okolo siedmej hodiny večer prichádza  prví nesmelý padáčik na Devil Krilla. Sekám do prázdna… Hodinu na to mam slušný zaber znova, no ryba sa mi tentokrát vypína pri brehu. To snáď nie!  Vyvážam prút znova. Pri ceste naspať som zachytil silon do vrtule ektromotora. Všetko som urezal. To čo vychádzalo s mojich úst tu radšej opisovať radšej nebudem. Museli sme rozobrať vrtuľu motora, a vyčistiť ju od namotaného silonu. Navyše v peknom lejaku. Znova som naviazal celu zostavu našil guľu a vyviezol. Prvú noc sedíme do neskorej hodiny pod prístreškom. Užívame to čo nám cez zimu chýbalo. Ďalší zaber ma tento krát Laci. Podarí sa mu vytiahnuť cca 7kg kapríka. Po ňom usíname na lehátkach.

Zo spánku ma ráno budí Laci. Vychádzam s bivaku a vydím, ako ťahá kapra na môj prút. Laci mi dáva do rúk udicu a s úsmevom na tvári mi hovorí “ ten je pekný“

Po slušnom zápase vyťahujem šupinača s váhou cez 11kg. V noci som si zabudol zapnúť signalizátor. Šťastie bolo, že Laci bol hore a všimol si zaber. Konečne teda úspech zapíjame poldecákom dobroty. Ďalšie zábery ma Laci. Darí sa mu ukážkový lysec s váhou 8kg

Okrem neho ma ešte jedného kapríka do 5kg.  Moje prúty ostávajú do večera nemé.

Laci ma cez deň aj par karasov. Večer vyťahuje dvoch kaprov okolo 5-6kg.

S tmou začalo znova slušne pršať. Všade bolo priadne klzko. Chcel som isť skontrolovať signalizatory,  šmykol som sa a spadol na ruku. V tej sekunde som myslel že je zlomená.

Síce dosť bolela, ale chvála Bohu bola cela. Nad ranom dostávam konečne zaber znova na Devil Krilla. Síce s boľavou rukou, ale darí sa mi zdolať kapra okolo 4kg.  Ďalší záber mam až ráno. Tento krát o niečo väčší kaprík. Na rade so záberom bol Laci a podaril sa mu kaprík okolo 5kg. Urobili sme si rannú kávu, a v tom bum jazda na moju palicu. Sekám a páčim kapra spod stromu   Po niekoľko minútovom boji podoberáme krásavca s váhou 9kg. Tak to už otočilo náladu. Zabudol som aj na boľavú ruku. Zábery nám okolo 9 hodine ustali. Deň si užívame plnými dúškami. Predsa Jasovsky rybník je uložený v lone krásnej prírody. Zaber dostavala až večer Laci. Dva ryby behom chvíľky okolo 5-6kg.  Pred zotmením mám záber aj ja a vyťahujem kapra s váhou cca 6kg. Par minút po ňom mi pípne aj druha palica s približne rovnakým kaprom. Do polnoci sa rozbieha aj Lacov prút a kaprík s váhou cca 4-5kg. Po polnoci sa mi rozbieha 68čka. No rybu strácam. Po hodine mam znova záber na 68. Darí sa mi vypáčiť kapra spod stromu a po celkom boji podberáme kapra s váhou 9,4kg. Ďalší zaber ma Lacko a to pekného vypaseného karasa

Tesne nad ranom ma opäť jazdu Lacko a bombuje kapra cez 7kg.

Líhame do spacákov a zaspávame. Budím sa až ráno. Varím si poslednú rannú kávu. Prichádza to čo tak nikto nemá rad, a to balenie. Únava je s nás cítiť, ale spokojnosť je.

Pomaly nemožný začiatok sa rapídne otočil v celkom peknú rybačku. Po dvojhodinovej upratovacej akcii mame veci naložene v aute, a vozíku. Podávame si ruky zo susedom a aj správcom, a spokojný kľudne odchádzame domov.

Pre carpfishingtime.sk

Ďoďo

Galéria:

Najnovšie články

Ďalšia vydarená rybačka

Ahojte, práve som absolvoval rýchlu 24 hodinovú vychádzku na Svitské kaprové Jazero. Keďže som tam chytal prvýkrát nemal som veľké očakávania ale opak bol pravdou